تفاوت بک لینک فالو و نوفالو و تاثیرات آن‌ها
نوشته شده توسط : noor

به طور کلی لینک‌ها به دو دسته‌ی فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم می‌شوند که تفاوت‌هایی هم بایکدیگر دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بک لینک‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» هستند، به این معنی که لینک دهنده اعتبار لینک و سایت ما را تایید می‌کند.

در یک لینک فالو هیچ مشخصه‌ی خاصی در کد دیده نمی‌شود و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی مانده است.  تدریس خصوصی سئو لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از دید گوگل ارزشمندند و می‌توانند بر رتبه وب‌سایت اثر بگذارند و ما در سئو وب‌سایت به آنها نیاز داریم!

از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) را داریم که گوگل برای آن‌ها تقریبا هیچ ارزشی قائل نیست. تفاوت لینک فالو و نوفالو در ساختار آن است. زمانی یک لینک نوفالو ایجاد می‌شود که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow درج شده باشد. یعنی تنها با افزودن این عبارت به یک لینک فالو می‌توانید آن را به یک لینک نوفالو تبدیل کنید. با این کار به موتورهای جستجو می‌گویید که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک قرار داده شده ندارید. درکل در بسیار از موقعیت‌ها، استفاده از لینک نوفالو می‌تواند به جهت جلوگیری از پنالتی گوگل موثر باشد.

‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، نظرات وبلاگ‌ها و بک‌لینک‌های ویکی‌پدیا همگی نوفالو هستند.

طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط لینک‌های فالو ارزش وب‌سایت منبع را به وب‌سایت لینک شده انتقال می‌دهند، پس برای بهبود سئوی وب‌سایت‌های خود باید به دنبال گرفتن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌حال، اینکه فقط لینک‌های فالو داشته باشید می‌تواند از دید موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک‌های نوفالو هم می‌توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند!

تاثیر Anchor text در بک لینک و سئو

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک پیوند لینک است. در مرورگرهای مدرن ، اغلب آبی و زیر خط دار است. که می‌توان این خصوصیات را تغییر داد.

برخی افراد  انکر تکست را با نام های متن لینک یا عنوان لینک نیز می‌شناسند. کلمات موجود در متن یک لینک به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بشناسد و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.

لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارتی که در انکر تکست ذکر شده را جستجو می‌کنند؛ وب‌سایتی که به آن لینک شده را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند.

زمانی از یک صفحه‌ی مشخص چندین لینک برای یک صفحه دریافت می‌کنید بهتر است فقط یکی از آنها که انکر تکست هدفمندتری دارند فالو باشد و دیگر لینک‌ها نوفالو شوند.

 

 

پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از عناوین عمومی مانند “کلیک کنید” یا ” ادامه مطلب ” در لینک‌های خود استفاده نکنید. و بجای آنها از ” کلمه کلیدی“؛  “کلمه کلیدی به همراه متن دیگر“؛ “ نام وب‌سایت” (متن حاوی نام برند)؛ “آدرس وب‌سایت“؛ “نام برند” و… استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: